[2011. 06. 18] A Sonnenlandi drezinatúra.

Burgenland szívébe indultunk a DPSE zalaegerszegi sport körzet 70 fős csapatával, június első vasárnapján, hogy egy 23 km - es régi vasúti szakaszon kerékpár meghajtású hajtányon, ún. drezinán fedeztük fel a közép burgenlandi sonnenland régió (nap országa) szépségeit. Mi is ez a drezina? Hasonlóképpen, mint egy átlagos kerékpárt, a drezinát is pedállal tekerés formájában hozzuk működésbe. A különbség az, hogy vasúti síneken közlekedik. A modelltől függően egy drezinán 4 - 10 személy utazhat. Oberpullendorfból (Felsőpulya) indulva kilenc állómáson keresztül jutottunk el Neckenmark-ba, a kékfrankos országába. Az útvonal szőlőskerteken, napraforgó díszítette mezőkön, árnyékos erdőkön, szántóföldeken és romantikus falvakon vezet keresztül. A napsárga szín dominál tavasszal, mikor a repce virágzik és nyár közepén, mikor a napraforgók hajladoznak a szélben. Az útvonal mentén rengeteg élménnyel, látnivalóval találkozik az ide látogató. Mi elsőként a Lánzsér - i várromot láthattuk meg, mely a 18. századig Közép - Európa legnagyobb véd váraként működött. Stoob vasútállomás az első megállóhelyünk 4,7 km tekerés után. A megfáradt drezina utasokat a vasútállomási raktárból átalakított, nagyon ötletesen berendezett étterem és terasz fogadja. A kínálatban kemencében sült drezinakenyér, pizza, házilag készített íncsiklandozó rétesek és fagylalt várja az ide betérő vendégeket. Természetesen akik csak szomjúságukat szeretnék oltani, kiváló borokkal, csapolt sörökkel és különféle házilag készített szörpökkel tehetik meg azt. A gyerekek szórakozásáról a terasz melletti mászókavár gondoskodik. Noutal állomáson integetve áthaladtunk, és egy rövid pihenőt tartottunk Markt St. Martin állomáson, ahol igazi vasutas hangulat fogadott bennünket. Itt újabb energiát gyűjtöttünk a további útra. Szükségünk is volt rá, hiszen a vasúti pálya egyik legkeményebb szakaszára érkeztünk. Közel hat kilométeres emelkedőt kellett leküzdenünk, ami nem kis erőpróbának bizonyult. Ennyire talán senki sem örült, hogy begurulhatott Schloss Lackenbach állomásra. Kissé megfáradva indultunk gyalogosan megtekinteni az Esterházy család legrégebbi birtokán álló kastélyát, amely jelenleg magánhasználatban van, valamint „ A természet nyomában „ elnevezésű múzeumot.

A látogatóknak lehetőségük van arra, hogy minden érzékszervüket (szagló, látó, hallóérzék) tudatosan használva felfedezzék a természetet – innen a múzeum neve. A nagy parkban a gyermekek részére különböző játékok szolgálnak a kellemes időtöltésre. A Lackenbachi pályaudvaron kiállított modellvasút nem csak az igazi vasútbarátoknak tetszett, de elvarázsolt gyereket, felnőttet egyaránt. A nap már délutáni sugarait vetette ránk, mikor az utolsó szakasz megtételére készülődtünk, hogy egy lejtős szakasz megtétele után végállomásunkra, Horitschon / Neckenmarkt állómásra érkezzünk, ahol már autóbuszunk várt. Élményekben gazdagon térhettünk haza erről a különleges kerékpár túráról.