[2012. 04. 04] "Tavaszváró Túra Sopronban"

2012.03. 31-re a soproni körzet tagjait tavaszváró helyi túrára invitáltuk a Ciklámen tanösvény mentén.
Túránk reggelén kedvezett számunkra az időjárás, hisz’ megállt a szél és a nap is kisütött.
Reggel 9 órakor találkoztunk a Hotel Lővér parkolójában, majd lelkes csapatunk nekivágott felfedezni az ébredező természet. Utunkat hangos madárszó kísérte, mely még kellemesebbé tette napunkat.

A ciklámen tanösvény 8,5 km hosszú, kényelmesen végigjárható útvonal, amely a Soproni Tájvédelmi Körzet értékeit, növény és állatvilágát mutatja be az túrázók számára. Az útvonal a Lővereket köti össze a kertvárossal, jelzése a fákra festett ciklámen.

A természetes erdő legfőbb alkotói a bükk, a gyertyán és a patakok környezetében a tölgy. A fenyőfélék közül a pedig a lucfenyő őshonos, melynek köszönhetően nagyon változatos és szép erdőkben vezetett utunk.

A tanösvény bemutat néhányat a soproni erdő nevezetességeiből, pl. a Károly-kilátót, mely az első pihenőhelyünk volt. A kilátóról szép látvány tárul elénk a városra és a Fertő tóra. A Várhely-kilátóról pedig az ausztriai hegyek látványa tárul élénk. A szomszédságában kora vaskori halomsíroknál a történelembe tekinthetünk vissza, hiszen itt kelta kori sáncokat, illetve halomsírokat tártak fel.

A túra végérén kellemesen elfáradva, de mégis feltöltődve térhettünk haza.