www.dpse.hu[2012. 09. 05] Sukosanban jártunk

A DPSE tagjai közül tizenöten abban a megtisztelő és szerencsés helyzetben voltunk, hogy a horvátországi barátaink által szervezett röplabda tornán vehettünk részt, az Adriai tengerpart mellet fekvő Sukosan városában, a posta által működtetett nyaralóban. A program négynapos volt, mely alatt rengeteg élményben részesülhettünk.
Az első nap a hosszú utazás után szívélyes fogadtatásban részesültünk, köszöntöttek bennünket vendéglátóink, majd vacsoráig megmártózhattunk a tengerben, mely nagyon tiszta és nyugodt volt. A finom vacsora és fagylalt után egy helyi utcabálba csöppentünk, mely nagyon jó kezdést és hangulatot adott a csapatnak.
Másnap, reggeli után Zadar város nevezetességeit nézhettük meg kitűnő idegenvezetőnk, Milan Jukic szakszervezeti elnökhelyettes segítségével.
Zadar az Adria közepére épült ősi város, számos látványossággal és történelmi hagyatékkal. 3000 évnyi történelme alatt rengeteg mozgalmas eseményen ment keresztül, az egyik legjelentősebb, hogy Velencei Köztársaság uralma alatt állt sok éven át, melynek építészeti nyomai ma is láthatóak a történelmi belvárosban. Gyönyörű sétát tehettünk a mediterrán hangulatú város utcáin. Megtekintettük a történelmi belvárosban működő szépen felújított postát is.
De a modern kor építészete is mély nyomott hagyott a városra. Az új kikötő végén érdekes alakú lépcsőre lehettünk figyelmesek, mely a tengerbe vezetett. Itt található a híres zadari tengeri orgona. Az orgona a természet erejével, vagyis a tenger hullámzásának segítségével szólal meg. 35 sípból áll, hét különböző hangszínen, öt mélységben tud zenélni. A tengeri orgona mellett látható a Nap köszöntése alkotás. Nappal a napelemek magukba szívják az energiát, este, sötétedés után látványos fényjátéknak lehetünk szemtanúi.

A városba tett látogatásunk után finom ebédet kaptunk a Zaton településen található campingben, majd a közeli Nin városának ódon utcáin sétálhattunk mely a környék gyöngyszemének tartanak.
Visszaérkezve szállásunkra szabadprogramunk volt, ezt kihasználva a másnapi mérkőzésre készülve edzést tartottunk a közeli strandröplabda pályán.
Este finom vacsorával kedveskedtek vendéglátóink, közben két zenész szép horvát dalokkal szórakozatta a közben megérkezett és hozzánk csatlakozó horvát postai röplabda csapatok tagjait, és jómagunkat.
Erre az estére mi is készültünk, vendéglátóinknak tiszteletünket és köszönetünket kifejezve a vendéglátásért, a buszúton gyakorolt népdalt adtuk elő horvátul, mellyel nagy sikert arattunk hallgatóink körében.

www.dpse.huMásnap délelőtt 09.00-kor a megnyitó után kezdetét vette a 12 csapatból álló röplabdatorna. A csapatok Horvátország minden részéről érkeztek, többek között Eszékről, Sibenikből, Zágrából, Zadarból.
Sajnos a mi csapatunk az első mérkőzésen szoros küzdelem után kikapott Sibenik csapatától, így nem folytathatta tovább a játékot.
Mivel szabadprogramunk volt, a szállásunkra visszaérkezés után ismét irány a tenger, fürödtünk, annak ellenére, hogy esett az eső, mert minden lehetőséget ki kellett használnunk a szép tiszta és a kék minden árnyalatában pompázó tenger vízében. Ebéd után ismét szabadprogramunk volt, és mivel közben az eső is elállt, a strandröplabda pályára mentünk és egymás közötti mérkőzést vívtunk.
Amikor elérkezett az este, nem mindennapi fergeteges hangulatú zenés - táncos vacsorán vehettünk részt, egy hajón, mely Sukosán város kikötőjéből átvitt bennünket Zadar kikötőjébe, nem messze a tengeri orgonától, gyönyörködve a Nap köszöntése alkotás esti színeiben. Közben táncoltunk az élő zenekar által szolgáltatott horvát zenére. Nagyon finom tengeri halvacsorát kaptunk, majd utána a napközben lezajlott röplabda torna győzteseinek díjkiosztó gálájára került sor. GRATULÁLUNK a győzteseknek!
A nem mindennapi buli hajnali 3-ig tartott, ekkor érkeztünk vissza a kikötőbe.

Másnap reggeli után nagy szomorúságunkra elérkezett a búcsúzás ideje, és elindultunk a hazafelé vezető hosszú úton.
Ezúton is szeretnénk megköszönni vendéglátóinknak az üdülőben eltöltött gyönyörű és felejthetetlen, vidám napokat, mellyel megtiszteltek bennünket.