[2013.05.25] GyalogtúraStubenberg am See

Kelet-Stájerországban jártunk

2013. május 25-én reggel 7 órakor indultunk felfedezni Ausztria egy újabb szegletét.
Úti célunk Stubenberg am See Kelet-Stájerországban volt. Útközben eleredt az eső, de reménykedtünk, hogy mire elérjük célunk, arra eláll.
Útközben megcsodálhattuk az osztrák falvakat, kipihenhettük a korai ébresztőt. Egy pihenővel tettük meg a kb. 125 km-t.
9 órára értük el a Stubenbergsee-t, egy kicsi tavacskát a hegyek között, mely mesterséges kialakítású és 40 hektár területű. Ausztria egyik legmelegebb fürdőtava.
Mivel az eső csak nem akart alábbhagyni, ezért először a tó körüli 3 km hosszú gyalogutat tettük meg. Útközben az eső is elállt. Így visszaérve a buszhoz összeszedtük a csapatot és elindultunk a 17-es számú túraösvényen. Rövidke betonút után beértünk az erdőbe, ahol egy meredek emelkedőn vitt tovább utunk. Az eső jóvoltából kissé csúszós pályán izgalmas volt túrázni.
Végül elértük a Neuhaus kastélyt. Egy csoportkép után folytattuk utunkat. Gyönyörű táj vett körül minket. A hegyek szinte a felhőkig értek, de az is lehet, hogy a felhők értek a hegyekig a borús időjárás miatt. Végül utunk visszakanyarodott a Stubenberg tó felé. Innen már lejtett az út, könnyebbé téve sétánkat. Visszaértünk Stubenberg am See-re.

Élményektől gazdagodva indultunk haza. A hazaúton szinte röpült az idő. Észre sem vettük, hogy már a magyar határnál tartunk. De a mondás továbbra is igaz: „Mindenhol jó, de legjobb otthon."